Veelgestelde vragen

Hoe plaats ik een bestelling?

Je kan elk artikel selecteren en aankopen waarna het in jouw winkelmandje terecht komt. Via het icoon in de rechterbovenhoek van de pagina kan je het winkelmandje consulteren en er de gekozen artikelen controleren, verwijderen of bestellen. 

Bij goedkeuring van je winkelmandje, vragen we jou te registreren. Je kan kiezen of je een profiel wil aanmaken of niet en of je graag onze maandelijkse nieuwsbrieven ontvangt. Hier kan je ook onze algemene voorwaarden lezen en goedkeuren. Verder kies je hier ook  de leveringswijze: gratis afhalen in de winkel of levering op het adres naar keuze via Bpost (thuis, afhaalpunt of pakketautomaat). Bij een afhaling in de winkel ga je vervolgens door naar de bevestigingspagina. Bij een afhaling in de winkel kies je eerst je leveringsmethode bij Bpost en ga je verder door naar de betaalpagina alvorens op de bevestigingspagina terecht te komen. Na het bevestigen van je bestelling, mailt Bollebuik een orderbevestiging door.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Eenmaal je een orderbevestiging via mail hebt ontvangen, kan je jouw bestelling niet zelf annuleren. Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Vergeet niet je bestelnummer (zie orderbevestiging) te vermelden.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is aanvaard?

Na het bevestigen van je bestelling, krijg je van ons een orderbevestiging via mail. Ook van je betaling en/of levering via Bpost krijg je een aparte bevestigingsmail.

Indien je geen e-mail hebt ontvangen, vergeet dan zeker niet eerst te kijken bij je ongewenste e-mails. Vind je het dan nog altijd niet, neem dan gerust contact op via info@bollebuik-be.be .

Kan ik mijn aankopen laten inpakken?

Jazeker! In het winkelmandje kan je aanvinken welke producten je graag in een kadoverpakking wenst te ontvangen. Hiervoor vragen wij 1€ per artikel. Dit wordt automatisch toegevoegd bij je prijstotaal.

Indien je meerdere geschenkjes hebt, gelieve in de opmerkingen door te geven welke naam we op welk pakje mogen vermelden. Zo komt elk pakje in de juiste handjes terecht ...

Is het product altijd op voorraad?

Zo goed als alle producten zijn op voorraad, tenzij expliciet vermeld in de beschrijving (sommige producten verdienen om veiligheidsredenen een uitgebreide mondelinge uitleg). Mocht er toch een foutje geslopen zijn in ons voorraadsysteem, ontvang je daar ten laatste de volgende werkdag bericht van.

Wens je een artikel te bestellen of meer info over een product, aarzel niet ons te contacteren op via info@bollebuik-be.be of telefonisch op het nummer +32 (0)9 227 84 01.

Is de productinformatie correct?

De producten worden kort en bondig maar nauwkeurig omschreven en bij ieder product toont Bollebuik een digitale foto. De beeld- en kleurkwaliteit kan variëren van scherm tot scherm waardoor het beeld een beetje kan afwijken van de realiteit. 

De artikelprijs die je ziet op het moment van je bestelling is de te betalen prijs, inclusief btw, maar exclusief verzendings- of geschenkverpakkingskosten. Wanneer een artikel korte tijd na bestelling wordt afgeprijsd, kan je geen aanspraak maken op een terugbetaling van het prijsverschil.

Hoelang is de garantietermijn?

Er geldt een wettelijke garantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen. 

Een uitzondering hierop maken we voor kledij: gebreken kunnen slechts binnen 14 dagen na aankoop gemeld; hierna is Bollebuik niet meer verantwoordelijk voor herstellingen. Voor vragen hieromtrent kan je ons contacteren op info@bollebuik-be.be of telefonisch op +32 (0)9 227 84 01.

Kan ik kadobonnen kopen online?

Op de Bollebuik webshop kan je ook een kadobon kopen. De kadobon wordt na betaling doorgemaild naar het opgegeven adres. De ontvanger krijgt een unieke code en een verificatiecode (checksum), die beiden nodig zijn om de bon in de winkel of op de webshop te gebruiken.

De aankoop van een kadobon kan niet samen met een artikel uit de webshop worden afgerekend.

Kan ik een kadobon of kortingsbon online gebruiken?

Je ontvangt bij acties of kadobonnen, een unieke code (8 cijfers en/of letters) en een verificatiecode (14 cijfers). De code kan je invullen bij het afrekenen van je winkelmandje. Er wordt eerst gevraagd naar een checque code; vervolgens druk je op de groene knop ‘code toevoegen’ waarna een unieke verificatiecode wordt gevraagd.

Indien de waarde van een kadobon het bedrag van je bestelling overschrijdt, ontvang je een waardebon die wordt meegestuurd met je zending of wordt overhandigd bij afhaling in de winkel.

Kan ik in winkel langskomen om mijn bestelling af te halen?

Bij het plaatsen van je bestelling kan je kiezen om het op te halen of met Bpost te laten versturen. Bij afhaling wordt er natuurlijk geen transportkost aangerekend. Zodra de betaling gebeurd is, maken wij jouw bestelling klaar. Deze kan tijdens de openingsuren van de winkel Bollebuik – Maurice Claeysplein 7 – 9030 Mariakerke) opgehaald worden tot max. 7 kalenderdagen na uw bestelling. Na deze termijn wordt uw bestelling geannuleerd en de artikelen terug in de winkel gelegd. Ter info nogmaals onze openingsuren:

  • dinsdag - donderdag - vrijdag: 9u30 tot 12u30 - 13u30 tot 18u
  • woensdag-zaterdag: 9u30 tot 18u
  • gesloten op zon-, maan- en feestdagen

In welke landen levert Bollebuik?

Wij kunnen standaard leveren in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Groot-Brittannië. Voor een verzending naar andere landen, kan je contact opnemen met Bollebuik via ons contactformulier of telefonisch op +32 (0)9 227 84 01.

Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten?

Wij versturen je pakketje binnen de 3 werkdagen na ontvangst van je betaling. B-post verzekert dan te leveren in België binnen de 24u. Indien er niemand thuis is, kan deze termijn natuurlijk wel oplopen. Je hebt keuze uit volgende leveropties:

  • bpack@Home: levering thuis of op kantoor

  • bpack@bpost: levering in 1 van de 1.250 postkantoren en PostPunten

  • bpack 24/7: levering in 1 van de nieuwe pakketautomaten

Je kan de status van de verzending van je bestelling volgen via een unieke track & trace code die je wordt toegestuurd wanneer het pakketje bij Bollebuik vertrekt. 

Voor levering naar Nederland en Luxemburg  garandeert Bpost een levering binnen de 48u na ophaling van het pakje bij Bollebuik. Leveringen in andere landen van Europa zullen ongeveer 3 tot 9 werkdagen in beslag nemen en leveringen buiten Europa ongeveer 7 tot 19 werkdagen. 

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Als je ervoor kiest om je bestelling af te halen in de winkel, is het gratis, ongeacht het totaalbedrag van je bestelling. 

Voor leveringen in de Benelux leveren wij gratis vanaf 75 €; bij bestellingen lager dan 75 € brengen wij een vaste kost van 5 € in rekening.

Voor leveringen in de overige landen rekenen wij volgende vaste kost aan:

  • Frankrijk: 13 € of 8 € bij bestellingen hoger dan 75 €
  • Duitsland: 12 € of 7 € bij bestellingen hoger dan 75 €
  • Groot-Brittanië: 15 € of 10 € bij bestellingen hoger dan 75 €
  • Spanje: 20 € of 15 € bij bestellingen hoger dan 75 €

Voor leveringen in andere landen vragen wij contact met ons op te nemen om de leveringskost te bevestigen.

Kan ik ook een artikel bestellen en het laten leveren bij de gelukkige?

Jazeker! Bij je bestelling kan je een ander leveradres en persoon aangeven zodat het geschenkje daar wordt afgeleverd ipv op het adres van je persoonlijke registratieggevens. Bij de aankoop van een kadobon, wordt de bon rechtstreeks naar de gelukkige gemaild.

Wat als ik niet thuis ben bij levering?

Je kan in het registratieformulier, steeds het adres opgeven van familie, buren, je werk… Is er niemand thuis, dan zal de postbode een kaartje achterlaten met verdere instructies. De volgende dag kan je dan je pakketje afhalen op het opgegeven adres.

Wat moet ik doen als mijn pakketje is beschadigd?

De medewerkers van Bollebuik proberen de pakjes steeds met de grootste zorg te verpakken. Mocht je bij ontvangst van je pakket een duidelijke beschadiging van de verpakking vaststellen, gelieve het pakket te weigeren of het onmiddellijk open te maken om te controleren. Mocht je pas na ontvangst enige vorm van beschadiging opmerken, gelieve ons zo snel mogelijk te verwittigen, telefonisch of via mail. Binnen de 14 dagen moet je ons het beschadigde product opsturen of terugbrengen. Bij het terugsturen nemen wij de verzendkosten voor ons rekening; die zullen we na ontvangst van het artikel overschrijven. 

Leveringsadres: Bollebuik, Maurice Claeysplein 7, 9030 Mariakerke.

In beide gevallen (pakket weigeren of terugsturen) zullen wij dan zo snel mogelijk het product herstellen en/of vervangen of na onderling overleg uw geld terugstorten.

Waarom moet ik mij registreren?

Bij het plaatsen van je eerste bestelling vragen wij je te registreren. Deze gegevens zijn namelijk noodzakelijk om je pakketje op te sturen. Eenmaal je gegevens zijn ingevuld, heb je de optie om een profiel of account aan te maken. Met een profiel kan je bij je volgende aankopen sneller te werk gaan. Je wachtwoord en je gegevens kan je steeds wijzigen bij “mijn profiel”.

 Je kan ook kiezen om je gegevens niet op te slaan; zo worden je gegevens gebruikt voor een eenmalige aankoop.

Wat als ik het paswoord van mijn profiel ben vergeten?

Bij het inloggen kan je op 'wachtwoord vergeten' klikken; er wordt automatisch een nieuw paswoord ingesteld dat via mail naar jou wordt teogestuurd.

Waarom zou ik mij registeren voor de nieuwsbrief?

Bij het registreren kan je het vakje aanvinken, om je te abonneren op de nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief ontvang je per e-mail. Zo blijf je als eerste op de hoogte van leuke nieuwigheden, acties, kortingen en ben je de eerste om de nieuwe collecties te bekijken!

Worden mijn gegevens niet aan derden doorgegeven?

Wij volgen strikt de privacywetgeving op, deze kan je ook terugvinden in onze privacy en cookie-policy (zie footer homepage). Deze gegevens worden niet aan derden doorgegeven.

Hoe weet ik hoeveel ik moet betalen?

Alle kosten, de prijs per artikel (incl. btw) en de eventuele verzendings- en inpakkosten worden duidelijk vermeld vooraleer je je bestelling bevestigt. 

Bollebuik levert bestellingen >75€ gratis in de Benelux; anders rekenen we een vaste kost van 5 € aan. Bij een ophaling in de winkel hoef je uiteraard ook geen portkosten te betalen.

Je hebt ook de optie om een artikel als geschenk te laten inpakken; hiervoor rekenen we 1 € aan. Je kan deze optie aanduiden in het winkelmandje.

Hoe weet ik hoeveel ik moet betalen?

Alle kosten, de prijs per artikel (incl. btw) en de eventuele verzendingskosten worden duidelijk vermeld vooraleer je je bestelling bevestigt. 

Bollebuik levert bestellingen >75€ gratis in de Benelux; anders rekenen we een vaste kost van 5 € aan. Bij een ophaling in de winkel hoef je uiteraard ook geen portkosten te betalen.

Je hebt ook de optie om een artikel als geschenk te laten inpakken; hiervoor rekenen we 1 € aan. Je kan deze optie aanduiden in het winkelmandje.

Hoe kan ik betalen in de winkel?

Bollebuik aanvaardt contante betalingen en bancontact. 

Handig om weten: naast de winkel is een afhaalterminal.

Hoe kan ik online betalen?

Voor de online betalingen werkt Bollebuik samen met MultiSafepay. Zo ben jij, net zoals wij, zeker van een veilige en correcte afhandeling van de betaling. Dankzij MultiSafePay selecteerden wij volgende betaalopties: 

Bancontact, IDEAL, Visa, MasterCard, Maestro en Sofort. Daarnaast kan u ook nog kiezen voor betalen met MulitSafePay. Tijdens het betaalproces creëert u dan een account, die u later eenvoudigweg kan gebruiken zowel bij ons, als bij andere aangesloten webshops. 

Deze online betaalmogelijkheden zijn veilig en snel, je betaling wordt direct verwerkt en je artikel wordt snel opgestuurd. Indien uw betaling omwille van technische redenen niet kan doorgaan, krijg je automatisch een mail toegestuurd om via een click uw betaling te hernemen.

Kan ik achteraf betalen?

Neen, wij bieden deze mogelijkheid niet aan.

Is online betalen wel veilig?

De rechtstreekse betalingen via Bancontact, IDEAL, Visa, MasterCard, Maestro en Sofort verlopen in een streng beveiligde omgeving. Hiervoor werken wij samen met Multisafepay die gespecialiseerd is in betalingen via het internet. Zo ben je verzekerd van confidentialiteit van alle financiële gegevens die je naar ons verstuurt. 

Multisafepay voldoet aan de strengste veiligheidsnormen in de sector.

Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.

Kan ik een factuur aanvragen?

Jazeker. Bij het plaatsen van je bestelling, vragen we je een registratieformulier in te vullen, hier kan je naast je persoonlijke gegevens, het vakje “factuur aanvragen” aanduiden en je bedrijfsgegevens invullen. Je factuur wordt dan meegestuurd met je aankoop.

Kan ik een artikel retourneren?

Indien je niet tevreden bent met je product, dan kan je dit volgens de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming (Art. 46, $1, 2°) terugsturen of terugbrengen naar de winkel binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief.

Deze termijn moet je toelaten om het gekochte product te beoordelen zoals in een winkeletalage. Tijdens de herroepingstermijn vraagt Bollebuik je om zorgvuldig om te gaan met het goed en de verpakking. Het product moet onbeschadigd, ongebruikt en volledig zijn. De originele verpakking mag niet beschadigd zijn. Kledij mag gepast zijn maar niet gedragen; de etiketten mogen niet verwijderd zijn. Ook de eventuele gebruiksaanwijzing, de factuur/leveringsbon en het ingevulde retourformulier moeten zorgvuldig worden bewaard en mee teruggestuurd.  Retours worden alleen onder voorgaande voorwaarden geaccepteerd. 

Het herroepingsrecht is NIET van toepassing op volgende producten:

  • afgeprijsde of gesoldeerde artikelen 
  • Kadobonnen kunnen niet omgeruild worden.

De eventuele kosten van terugzending zijn ten laste van de koper. Verzendingen "port betaald door de bestemmeling" of "tegen rembours" worden niet aanvaard.

Bij teruggave in de winkel zijn er uiteraard geen kosten gemoeid. Bij een terugzending ben je als klant verantwoordelijk in geval van beschadiging of verlies. 

Zodra wij de zending goed hebben ontvangen, storten wij de gehele of gedeeltelijke (bij een gedeeltelijke retour en excl. verzendingskosten) aankoopsom binnen de 10 dagen terug met dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald.

Kan ik een artikel ruilen?

Indien je wél tevreden bent, maar je wil het graag ruilen voor een andere maat of ander kleur, dan gelden in principe dezelfde regels als hierboven geschreven. Zodra we de zending goed hebben ontvangen, sturen wij het juiste product zo spoedig mogelijk op. Je kan uiteraard ook in de winkel komen ruilen.

Wat als Bollebuik het foute artikel heeft verzonden?

Bollebuik doet zijn uiterste best om uw bestelling goed af te handelen. Indien wij echter het foute artikel hebben verstuurd, gelieve ons zo snel mogelijk te verwittigen m.b.v. het retourformulier. U mag ons ook telefonisch contacteren. Binnen de 14 dagen moet je ons het foute product terugsturen of -brengen. Bij het terugsturen nemen wij de verzendkosten voor ons rekening; die zullen we na ontvangst van het artikel overschrijven.

Je hebt vervolgens de optie om het juiste artikel kosteloos te laten opsturen ofwel om een terugbetaling aan te vragen.

Wat moet ik doen als mijn pakketje is beschadigd?

De medewerkers van Bollebuik proberen de pakjes steeds met de grootste zorg te verpakken. Mocht je bij ontvangst van je pakket een duidelijke beschadiging van de verpakking vaststellen, gelieve het pakket te weigeren of het onmiddellijk open te maken om te controleren. Mocht je pas na ontvangst enige vorm van beschadiging opmerken, gelieve ons zo snel mogelijk te verwittigen, telefonisch of via mail. Binnen de 14 dagen moet je ons het beschadigde product opsturen of terugbrengen. Bij het terugsturen nemen wij de verzendkosten voor ons rekening; die zullen we na ontvangst van het artikel overschrijven. 

Leveringsadres: Bollebuik, Maurice Claeysplein 7, 9030 Mariakerke.

In beide gevallen (pakket weigeren of terugsturen) zullen wij dan zo snel mogelijk het product herstellen en/of vervangen of na onderling overleg uw geld terugstorten.

Hoe vraag ik een retour of omruiling aan?

Je kan een retour of omruiling aanvragen via ons contactformulier. We vragen je ordernummer, reden van retour en gewenste oplossing door te geven. Heb je hierover vragen, dan kan je ons mailen op info@bollebuik-be.be of tijdens de openingsuren van de winkel telefonisch bereiken op +32 (0)9 2278401. Na aanvaarding van de retouraanvraag, ontvang je een bevestigingsmail met verdere instructies betreffende  de retourverzending.  De artikelen moeten naar ons teruggestuurd worden binnen 14 kalenderdagen na ontvangst.

Hoe maak ik een retourzending klaar?

Je kan een gekocht artikel naar de winkel terugbrengen of een retourzending naar Bollebuik sturen via Bpost of een andere koerier.

Verpak het goed bij voorkeur in zijn originele verpakking en vervolgens in onze verzenddoos met het originele opvulmateriaal of voorzie een verpakking in een gelijkwaardige kwaliteit. Het product dient aan alle kanten te zijn beschermd tegen mogelijk schokken en stoten. Neem stevigheid, stootvastheid en duurzaamheid als maatstaven als je het goed terug inpakt. Gebruik sterke plakband op de buitenste doos om de kans op beschadiging of verlies te minimaliseren. Verwijder gebruikte stickers wanneer de doos reeds gebruikt is, dit om verwarring te voorkomen. Opgelet: het etiket voor retour mag NIET rechtstreeks op het goed of op de originele winkelverpakking van het artikel worden gekleefd. 

Indien dit op de originele verpakking is gekleefd, zal Bollebuik uw retour weigeren.

Adres voor retourneren of ruilen: Bollebuik – Maurice Claeysplein 7 – 9030 Mariakerke